Jisp te voet en te water

In de agenda van de Jisperkerk staat driemaal ‘Jisp te voet en te water’ als activiteit vermeld! Daar word je dan toch nieuwsgierig naar. Wat is dit? Lopen over water, of misschien met de voeten in het water? Het kan allemaal als het eindelijk eens wat stabieler zomerweer wordt.

Wat blijkt….. het zijn vaartochten georganiseerd door de Poelboerderij in Wormer. Varen door het mooie Wormer- en Jisperveld en daarna aanmeren in Jisp en te voet verder. De Poelboerderij organiseert dit samen met de Oudheidkundige Commissie Jisp.

De passagiers worden door Nico Koelemeijer of Anke Jansen opgehaald voor een wandeltocht door Jisp. Zij hebben veel te vertellen. Mooie verhalen over de historie van het dorp. Verder laten zij de raadzaal/trouwzaal in het raadhuis zien en natuurlijk ook een rondleiding door de Jisperkerk met de prachtige zerkenvloer.

Mis het niet! Kijk voor reserveren even op de website van de Poelboerderij: https://www.bezoekerscentrumpoelboerderij.nl
Deze vaartochten staan gepland op: zondag 11 augustus, zondag 18 augustus en vrijdagmiddag 6 september aanstaande.

Foto vaarboot: Anke Jansen

Vergelijkbare berichten

Uitslagen Jeugdloop en Lu...     De 29e Luilakpolder- en Jeugdloop kon gisteravond gelukkig doorgaan. Ondanks code oranje…. dat later geel werd, besloot de organisatie dat er gelopen kon worden. Geen bliksemschichten
Monumentale boom   De grote beuk naast villa Sonnevanck heeft na 150 jaar het veld geruimd. De monumentale boom is ten prooi gevallen aan de reuzenzwam en de honingzwam,
Hoopjes zaagsel Ineens lag daar – in de linker koorbank – een hoopje houtzaagsel. Ruim één meter trekbalk in de oost muur van de Jisperkerk was aangetast door de
Open Monumentendagen in W...   Naar een idee van Seiny Klopper is door de ‘Open Monumentendagen Groep’ een Wormerlandse Courant gemaakt met een historisch tintje. Alle activiteiten van zaterdag 14 en zondag 15
IJsfeest in Jisp Jetty Rinkes heeft prachtige foto’s genomen van de ijspret rondom Jisp.“Heel graag wil ik de Jisper IJsclub en alle vrijwilligers heel erg bedanken voor het prachtige ijsfeest dat