Gezellige dagen!

Het Raadhuis is van buiten en van binnen opgeknapt. Lekkage aan het dak is opgelost, de vloeren zijn geschuurd en geïsoleerd en de wanden zijn glad gestuct en geschilderd.

In het gemeentenieuws konden wij lezen dat de benedenverdieping wordt verhuurd. De verhuurde ruimte werd vroeger gebruikt als gemeentekantoor en een burgemeesterskamer. Natuurlijk blijft de trouwlocatie op de eerste verdieping in bedrijf. Wat is er mooier dan daar je huwelijk te laten bezegelen? Bovenin is het Jisper museum gevestigd. Daar worden alle opgravingen geïnventariseerd en het stof verwijderd. Het plan is er om ook de documentatie van de Oudheidkundige Commissie Jisp te ordenen. We missen Seiny heel erg! Zij wist precies wat en waar het opgeborgen was.

De muren in de Jisperkerk zijn onlangs ook gestuct en geschilderd. Weg met al die scheuren en afgebladderde verf. Daarna de grote schoonmaak. Dikke lagen stof, vooral op het meubilair, dat buiten verwijderd moest worden. “Met een blazer werden de stoelen op een zonnige zaterdag schoon geblazen, Vertelt Nico Koelemeijer. Verder werden de kerkbanken, na een poetsbeurt, weer teruggeplaatst. Klaar voor de Kerstviering vanavond.

Ons Dorp Jisp wenst iedereen gezellige kerstdagen en een gezond en gelukkig 2025 toe.

Foto’s Trees Korver.

Vergelijkbare berichten

Jisp en de Bannetocht Een nieuw filmpje, gemaakt door Rob en Alex van Heeswijk, over de Jisper IJsclub. Het bestuur en de natuurijsmeesters van de Jisper IJsclub kwamen medio december in
Bijna kampioenuhhhhhh!   Aanstaande zaterdag 2 december om 10:00 uur spelen de jongens onder de 11 jaar van VV Jisp tegen EVC JO11-3 . Als de jongens van VV
Een gezellige zondagochte...   De Recreatiecommissie Jisp organiseerde afgelopen zondag de jaarlijkse Ouderenochtend. Dit keer werd het in De Lepelaar gehouden. Ongeveer zeventig Jispers en oud-Jispers kwamen naar het Dorpshuis
Coronavirus!   Toneelvereniging ‘Herleving 1898’ uit Jisp heeft besloten om de toneeluitvoering op 20 en 21 maart te annuleren. Dit naar aanleiding van de nieuwe richtlijnen van de
Bingoavond druk bezocht Vrijdagavond was het volle bak in De Lepelaar –   Het was gezellig druk in de achterzaal van ons Dorpshuis. Stoelen tekort maar dat werd snel opgelost. Rania stond met