Maandelijkse koffieochtend

 

Zoals waarschijnlijk bij velen wel bekend is, heeft de contactcommissie vorig jaar zogenaamde dorpsvisieboeken in het dorp verspreid. De bedoeling van deze boeken was inzicht te krijgen in de behoeften, wensen en ideeën van Jispers voor de toekomst. Op basis van deze informatie heeft de contactcommissie een aantal werkgroepen in het leven geroepen, dat gaat proberen deze wensen en behoeften te realiseren. Er zijn 4 werkgroepen die zich gaan bezighouden met de volgende thema’s:

 

* Huisvesting

* Historie en Identiteit van Jisp

* Verkeer en Veiligheid

* Sociale Cohesie en Ouderenzorg

 

De werkgroep Sociale Cohesie en Ouderenzorg organiseert aanstaande woensdagochtend 20 april voor de eerste keer een koffieochtend voor oudere en alleenstaande Jispers, die zin hebben in een ‘kletsie’ met dorpsgenoten. Gewoon om elkaar weer even te ontmoeten en nieuwtjes uit te wisselen.

 

Gebleken is namelijk dat mensen elkaar in dit digitale tijdperk minder vaak ‘in het echt’ zien en spreken. En aangezien Jisp ook geen winkels heeft waar je elkaar nog eens kan tegenkomen, dachten wij, leden van de werkgroep Sociale Cohesie en Ouderenzorg, dat het misschien fijn zou zijn om maandelijks een koffieochtend te organiseren.

 

Dus, als u zin heeft in een lekkere kop koffie met dorpsgenoten, bent u iedere laatste woensdag van de maand vanaf 10.00 uur van harte welkom in het Ons Huis lokaal bij de Harpoen.

 

Hopelijk tot dan!

 

Werkgroep Sociale Cohesie en Ouderenzorg

Jim Praag, Gini Gerssen, Imgard van de Nes, Martijn Arnold en Marianne van der Heide Wijma

 

 

Vergelijkbare berichten

Bijna kampioenuhhhhhh!   Aanstaande zaterdag 2 december om 10:00 uur spelen de jongens onder de 11 jaar van VV Jisp tegen EVC JO11-3 . Als de jongens van VV
Concert bij Kaarslicht in...   Herfst met klarinet en strijkers Zaterdag 27 oktober speelt het Klarinet Kwintet bij de Concerten bij Kaarslicht in Jisp. Eén van de top klarinettisten van Nederland,
Openbare vergadering De nieuwe leden van onze Contactcommissie Jisp nodigen iedereen uit voor de openbare vergadering van de Contactcommissie Jisp op : Woensdag 29 juni, aanvang 20.00 uur in
Gelukkig weer een koffier...   Zo was het – na maanden – weer mogelijk om een start te maken in de buitenlucht met het koffierondje. Op het gastvrije terras bij de
Kadeverbetering Jisperdij...   Na het sturen van een mail begin mei aan het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, telefonisch contact met omgevingsmanager Maarten Zon en het invullen van een contactformulier heb ik nog