Nog meer punaises in Jisp

 

Sinds maandag 18 juli zijn er straatwerkzaamheden aan het Weiver. De bewoners zijn op de hoogte gesteld door de gemeente Wormerland over het aanbrengen van vijf gele cirkels in het straatwerk. Deze punaises hebben een verkeersremmend effect en veroorzaken minder trillingen dan drempels in de weg. Belangrijk voor de huizen die dicht op de straat staan.

punaises weiver 2 v

Deze maatregelen voor meer verkeersveiligheid aan het Weiver zijn tot stand gekomen na overleg met de Contactcommissie. Alle bewoners konden vorig jaar ideeën indienen over hoe het anders en vooral veiliger moest worden. De paaltjes, die er tot nu toe stonden, zijn niet bevorderlijk voor fietsers en wandelaars. Veel fietsers waaronder Jispers, zijn ertegenaan gereden, in het donker zijn de paaltjes niet of nauwelijks te zien.

punaises weiver 3 v

Piet Wezel stond tijdens de werkzaamheden van de firma NOTA INFRA met de bezem buiten. Hij veegt het zand tussen de stenen van de punaise voor zijn huis want het ‘rammelde’ nogal. “Ze zijn niet zo hoog gemaakt hoor, maar 11 centimeter,” vertelt Piet. “De buschauffeur stak zijn duim omhoog. Dan moet het goed zijn!”

punaises weiver 1 2016 v

Laten we hopen dat het Weiver nu veiliger is dan met de paaltjes. Vooral voor de schoolgaande kinderen is het belangrijk dat zij op een veilige manier naar school kunnen fietsen en lopen. Of de punaises verkeersremmend werken? Dat zal de ervaring leren.

 

 

 

Vergelijkbare berichten

Paardenspel in Jisp Laatste oefenavond van 2015 voor vrijwillige brandweer – Iedere maandagavond oefenen de brandweermannen van Jisp. In de laatste week van het jaar dan houden zij een gezellige avond. “Het
Genieten van klassiek in ...   Het kamermuziekseizoen in Jisp start op 26 september met The Hague String Trio. Dit strijktrio zette zich vorig jaar op de kaart met het verschijnen van
Luilakpolderloop 2.0   Geweldig nieuws in het nieuwe jaar 2019.  Een nieuwe groep enthousiaste mensen gaat dit jaar de 29e Luilakpolder- en Miniloop organiseren. Hoe mooi is dat? Vorig
A thing of beauty is a jo...   In 1973 kwam ik in het mooie Jisp wonen. Eén huis in de Dorpsstraat trok vooral mijn aandacht. Nummer 47. Een geheimzinnig huis. Behoorlijk in verval,
Hachelijke avonturen tijd...   Het is niet niks als je vrijwilliger bent bij de Sinterklaasgroep van de Recreatiecommissie Jisp. Dat bleek gister maar weer. Wat brak er een gigantische bui los,