Pasen in de Jisperkerk

Een enkele keer per jaar is er een viering in het kerkje van Jisp. Op zondagmorgen 7 april vindt dit om 10.00 uur weer plaats. We zullen in deze viering ook drie liedjes zingen die we als pop-up popkoor in februari tijdens ons optreden hebben gezongen.

Foto: Trees Korver

Leven met hoop
Ieder is van harte uitgenodigd om dit een keer mee te maken. Ik zal daarin voorgaan. Denis Heersema zal de muzikale ondersteuning verlenen. Het thema van deze dienst zal ‘leven met hoop’ zijn en wat honing daarmee te maken heeft. Na deze viering zal honing nog beter smaken!

Foto: Trees Korver

Bijeenkomst met imker over bijen houden en honing
Na de viering is er om 11.30 uur in de kerk een bijeenkomst met de imker van Wijdewormer, Lydia Klok. Zij gaat enkele bijenkorven plaatsen aan de rand van de begraafplaats. In deze bijeenkomst zal zij ons een inleiding geven over bijen, honing en de wonderlijke wereld daarachter.

De honing uit deze bijenkorven wordt de honing van de kerk voor Jisp, ‘Holy Honey’. Er zal dan tijdens deze bijeenkomst ook bijenvriendelijk bloemenzaad verspreid worden. Zo kunnen we met elkaar meewerken aan een goede opbrengst.

Na deze bijeenkomst kunnen we elkaar ontmoeten bij een hapje en een drankje.

Dominee Sjaak Visser.

Vergelijkbare berichten

Nieuwe aanwinst voor muse...   Een bewerkt naaldenkokertje – Mevrouw Co van Saane is geboren in het huisje links naast de oude school aan de Dorpsstraat. Co trouwde met Jan Kok
Steenwerpers genoeg in Ji...   Vandaag op Koningsdag, werd als vanouds weer het steenwerpen georganiseerd bij de Kom aan het Molenpad. Er kwamen veel Jispers op af en het was weer
Hoopjes zaagsel Ineens lag daar – in de linker koorbank – een hoopje houtzaagsel. Ruim één meter trekbalk in de oost muur van de Jisperkerk was aangetast door de
Jisper ondernemers huren ...   Het pittoreske Raadhuis van Jisp stond alweer een tijdje leeg. De laatste huurder is vier jaar geleden naar Wormer vertrokken. Behalve trouwerijen en af en toe een vergadering van de
Glasaal uitgezet in Worme...   Er zijn vier beroepsbinnenvissers in het Wormer en Jisperveld; Simon Bark, Piet Ofman, Jaap Schoute en Arnold Werkhoven. Vanmorgen is uit een gezamenlijk opgebouwde pot voor 44