Hachelijke avonturen tijdens Sint intocht!

 

Het is niet niks als je vrijwilliger bent bij de Sinterklaasgroep van de Recreatiecommissie Jisp.

Dat bleek gister maar weer. Wat brak er een gigantische bui los, pal boven Jisp. Enorme hagelstenen maar vooral het onweer was beangstigend. De dames Debby en Josta gingen voor het onweer schuilen in het surfhok. Was dat een goede keuze? Onze dorpsomroeper Gerrit stond met zijn bel te schuilen in het bushokje bij Hoek van Bos. Gerrit trilde mee met het bushokje dat na een enorme klap op zijn grondvesten stond te schudden. Gelukkig bleek onze omroeper niet geraakt want even later fietste hij weer gezond en wel over de Dorpsstraat. Maar wat gebeurde er bij de dames?

van-de-geertjes-v-1

van-de-geertjes-v-2

vlaggetjes-v

van-de-geertjes-v-3

Ook zij kregen een klap te horen die nog dichterbij leek dan die bij het Hoek van Bos! Het knetterde helemaal. Later bleek dat de bliksem in de zendmast bij de Jisper IJsclub was geslagen. Dat gebouw staat vlakbij het surfhok. Josta en Debby kwamen er met de schrik vanaf, gelukkig maar. Het paard van Sinterklaas schrok ook heel erg toen zij tijdens de rondrit door de Nieuwe Buurt reden. Gelukkig konden Henk en Sandra het beest weer kalmeren want de Sint moest natuurlijk wel in de koets blijven zitten. De kinderen hadden het naar hun zin in De Lepelaar met een echte goochelaar, de Sint en de prachtige Pieten.  Hopelijk waren zij allemaal veilig thuis toen het onweer losbarstte.

goochelaar-piet

portret-piet

prinses-piet

piet-strikjes

De rondrit werd heel bijzonder zo over de witte wegen van Jisp.

sint-en-piet-2016-tk

piet-2016

pieten-2016

img_1745

Het water liep uit de pijpen van Gerrit de omroeper en Sinterklaas had een paraplu boven zijn hoofd. Maar wat was het weer een geweldige intocht, georganiseerd door de Sinterklaasgroep van de RC. Meiden top geregeld en alle mensen die hieraan hebben meegeholpen om het voor de kinderen weer onvergetelijk te maken. Super gedaan! Welkom Sinterklaas in Jisp. Natuurlijk ook de Pieten allemaal ‘hartelijk welkom’ en hopelijk krijgt de schrijver geen standje meer van de hoofdpiet!!!

ria-overeem

hagel-in-jisp

Deze foto is door de dames vanuit het surfhok (schuilplaats) genomen. Bedankt voor alle mooie foto’s van Marieke, Ingrid, Chantal, Sandy, Debby en Ria van Overeem.

 

 

 

Vergelijkbare berichten

Engel ritmisch op en neer...   Een oproep van de Raad van Kerken om de klokken in Nederland te luiden op woensdagavond is een mooi gebaar. Vanaf half maart klinkt in Jisp op
Ongekend talent in Jisp Gisteravond gaf ArtPub een workshop in De Lepelaar. Het thema van de workshop was: ‘Dikke dames schilderen’. Er volgen nog twee workshops want de belangstelling is erg groot! Toen ik binnenkwam
Voorjaar en Pinksterkermi... Alles staat weer in bloei, zon afgewisseld met regen en dat is het ideale weer om van de natuur in ons mooie dorp te genieten. Wat wonen
Circus in Jisp?   Beste dorpsgenoten, vanaf vandaag lijkt het einde van het Molenpad wel op een circusterrein. In plaats van onze nieuwe boerderij schemert een blauwgroene circustent tussen de
PEUTEROPVANG WITH A VIEW! Wist je dat we naast Purmerend ook opvang bieden in omliggende dorpen? Kids Kinderopvang, onderdeel van SKOP, heeft bijvoorbeeld een prachtige peuteropvang in basisschool OBS De Harpoen