Bijzondere vondst!

Zomaar ineens ligt daar een oranje mol onder de carport. “Toen ik hem oppakte kwam er bloed uit zijn bekkie,” vertelt vinder Rob Buijs. Volgens Rob had de mol geen beschadigingen aan de buitenkant.

Foto: Rob Buijs.

Hij nam contact op met Natuurmuseum E. Heimans te Zaandam. Flip Valk wilde de oranje mol graag hebben. Zoals op bovenstaand afgiftebewijs staat vermeld: ‘Mol is dood, Oranje is bijzonder.’
Flip vertelde dat een aantal jaar geleden er een in Krommenie werd gevonden. Toevallig ook in de EK voetbal periode! Een ding is heel duidelijk, deze uiterst zeldzame, oranje mol heeft de strijd ook verloren……. helaas.

De oranje mol is gevonden in Jisp. Foto: Rob Buijs.

Het blijkt een albino-mol te zijn die deze bijzondere wit-oranje kleur heeft vanwege een foutje in het pigment.

De mol wordt na de vakantieperiode opgezet en is daarna te bewonderen in het Natuurmuseum E Heimans, Thijssestraat 1 te Zaandam.

Vergelijkbare berichten

Vakantie? Hier gaat het w...   Ondanks de vakantieperiode wordt er hard gewerkt in Jisp, door jong en oud. De laatste tijd hebben de omwonenden geluidsoverlast van de brug. Het beweegbare deel
Jongste snoeker! Vorige week vond Rob Buijs een bericht in het Waterlands Archief over de 3-jarige Klaas Wester uit Jisp. Een prachtige tekening van twee jongens die een grote
Veel reuring in Jisp In deze rare tijd van thuiszitten en voor veel mensen geen werk, lijkt het in ons dorp bedrijviger dan ooit. Overal zijn bouw- en verbouwactiviteiten aan de
Wel ijs, geen toertocht! Op woensdag 10 februari heeft het bestuur van de Jisper IJsclub een overleg met burgemeester Judith Michel van Wormerland, de Veiligheidsregio en de politie gehouden. De kwaliteit van het ijs
Laatste lintje voor brand...   Tijdens één van de allerlaatste bijeenkomsten van de vrijwillige brandweer Jisp kreeg Rob Buiten een lintje opgespeld. Rob werd blij verrast door zijn vrouw Ciska, kinderen Thomas