Zomer in Jisp

Vorige week werd er op beschuit met muisjes getrakteerd in de Nieuwe Buurt.

De eerste is geboren en er volgt er nog een! (foto’s Angelique en Klaas Jan)

Op het land van hobbyboer Piet werd een tweeling geboren. Dat zijn dus twee beschuitjes per persoon! Moeder koe (zwart/wit) beviel van twee kalfjes (rood/wit). Een kalfjestweeling is toch wel bijzonder en komt weinig voor. De eerstgeborene stond al op zijn pootjes toen de volgende zich aankondigde. Wat een pittig stel.

Het malse gras blijft nog even staan, eerst moedermelk.

Eindelijk is de Aldert Kwadijk brug weer eens van een verfje voorzien. Het was nodig. Gelukkig hebben wij een nieuwe Contactcommissie die de staat van de Jisper bruggen heeft aangekaart bij de gemeente Wormerland. Over kaarten gesproken: “staan wij als dorp Jisp nog op de kaart?” Soms vraag je je dat wel eens af.

Foto’s Trees Korver.

Een onderhoudsplan voor alle gemeentebruggen in ons dorp zou niet verkeerd zijn. Helaas valt er aan de brug bij het Raadhuis weinig meer te repareren. Die valt van ellende uit elkaar. Hopelijk wordt daar ook iets aan gedaan. In ieder geval zijn wij blij dat er weer een aantal bruggen toonbaar zijn in onze mooie dorp.

Strak in de verf.

Ook ‘bijna’ strak in de verf zit ons dorpshuis De Lepelaar. Momenteel zijn de schilders nog druk bezig, maar het ziet er nu al geweldig uit.

Tijdens deze warme dagen is er veel reuring bij de Kom. Lonneke van ZWET’SUP geeft daar SUP lessen en zij verhuurt SUP boarden. Wat is er mooier dan suppen in het Wormer- en Jisperveld? Dat is genieten op het water tussen de weilanden. Meer weten over ZWET’SUP kijk dan op https://zwetsup.nl

Vergelijkbare berichten

Renovatie raadhuisbrug Ji... Door werkzaamheden aan de Raadhuisbrug te Jisp stremmingen voor autoverkeer De werkzaamheden aan de brug beginnen een halve week eerder dan aangekondigd. De reden om eerder te
Mooie nazomer in Jisp   Na de vakantieperiode was er weer als vanouds op woensdagochtend een koffierondje voor de ouderen en alleenstaanden. Ook blijft het aan het water en bij het
Het gevecht tegen vuur, r... Brandweer Jisp, morgen valt het definitieve besluit! – Vrijdag 4 december 2015 neemt het bestuur van Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland een besluit over het voorstel om vier posten in
In de brievenbus! Gisteravond lag er een verrassing in mijn brievenbus. Een flesje Heineken bier met een mooie strik en een opgerold gedicht. Een lang gedicht van maar liefst twee
Wel ijs, geen toertocht! Op woensdag 10 februari heeft het bestuur van de Jisper IJsclub een overleg met burgemeester Judith Michel van Wormerland, de Veiligheidsregio en de politie gehouden. De kwaliteit van het ijs